Registrací souhlasím s obchodními podmínkami SVČ Lužánky.
Otevřete potvrzovací e-mail a dokončete registraci.
Nevíte si rady? Zde najdete nápovědu.
Vyplněním zdravotních údajů souhlasím s jejich uchováváním pro případné použití při organizaci přihlášených aktivit.
Pocházím z Ostroměře, vesnice mezi Hradcem Králové a Jičínem. Z místa rodiště Eduarda Štorcha, s jehož bratrem se osobně znali můj praděda i prastrýc. Vážím si společnosti vzdělaných a dobrých lidí, historie a zkušeností, které jsou předávány generacemi. Mým přáním vždy bylo pracovat s lidmi a pro lidi a věnovat se kreativní činnosti. Proto jsem vystudovala střední i vysokou pedagogickou školu v oborech předškolní a volnočasová pedagogika, speciální pedagogika a výtvarná výchova. Díky touze pomáhat potřebným jsem mnoho let pracovala ve společnosti Tyflocentrum Brno jako sociální a terapeutická pracovnice. Založili jsme sociálně terapeutickou a později i chráněnou dílnu pro lidi se zrakovým znevýhodněním. Cílem bylo naplnit jejich život, možnost ukázat jejich um. V této době jsem absolvovala mnoho kurzů s arteterapeutickým a sociálně terapeutickým zaměřením. Po určité době mé já zatoužilo po změně, tu totiž považuji za lék proti vyhoření. A tak jsem našla Lužánky, přesněji pracoviště Lata a začala pracovat zde.
Do Lužánek jsem přešla po třináctiletém pracovním působení v Tyflocentru Brno. Po určité době a zralé úvaze jsem se rozhodla změnit cílovou skupinu a po krátkém období hledání jsem našla své uplatnění právě v Lužánkách. Tady jsem se nejprve začala více věnovat předškolní pedagogice a práci zaměřené na malé děti, výtvarné výchově dětí předškolního a mladšího školního věku. Postupně jsem s kolegyněmi začala vytvářet i programy pro základní školy zaměřené na polytechnické vzdělávání. Současně rozvíjíme partnerskou spolupráci s podobně zaměřenou organizací ve Stuttgartu. Začali jsme stážemi lektorů. Nyní se přidaly výměnné pobyty dětí. Těší mne, že na většině pracovišť vznikají polytechnické kroužky. Těší mne práce na projektech, nejnověji realizace terénního výukového vozu Polybus, hledání týmu a vše kolem. Osobně se mi práce po sedmiletém působení hezky proměňuje, avšak stále se točí kolem středobodu zvaném kreativita. Stále tu mohu pracovat pro lidi a s dobrými lidmi.
Mám ráda, když můžu učit pomocí metod zážitkové pedagogiky i s použitím badatelského přístupu. Mám radost, když vidím, jak moc dětem svědčí praktické činnosti, díky kterým mohou chápat zákony fyziky, geometrii a logiku. Jak moc dětem svědčí "aha okamžiky", když si vyrobí jednoduchý obvod. Naše programy mají i ekologický přesah a považuji ho za nezbytný vzhledem k enviromentálním problémům současnosti.
Chcete-li se věnovat práci se dřevem, keramikou, textilem či drátem a chcete realizovat své nápady, přihlaste se do kroužků nebo na některý výukový program. Nebo na příměstský tábor Strýček Kutil.
TZ Kozí Horka