Michaela Kocourková
MŠ Lentilka - Kounicova
- MODRÁ třída - učitelka
O mně
Původem jsem z Brna. Studovala jsem střední školu se zaměřením na programování. A také jsem absolvovala kurz chůvy pro děti v dětské skupině.
Mám zkušenosti s péčí o děti ve věku od dvou do čtyř let. Nejvíc mě naplňuje práce s jejich přirozenou zvídavostí a fantazií, sledovat a provázet je jejich pokroky a učením.
Lidé mě vnímají jako trpělivou, empatickou a tvořivou osobu, která se s chutí zapojuje do dění, dává dětem prostor objevovat a zkoumat podle jejich potřeb, ale zároveň pomáhá nastavovat hranice, které podporují bezpečí, pocit jistoty a vzájemný respekt ve skupině.
Já a Lužánky
V Lužánkách pracuji druhým rokem – původně jsem zde působila jako praktikantka a poté rok pracovala jako chůva v adaptační třídě. Nyní zde zastupuji učitelku v téže třídě. Neustále se učím – od dětí i od kolegyň – jak tuto práci dělat správně i autenticky.
Baví mě různorodost práce ve třídě, možnost využít vlastní kreativitu při přípravě tvořivých a pohybových aktivit. Nejvíc mě ale těší reagovat na konkrétní zájmy a nápady dětí a společně s nimi objevovat nové cesty učení.
Mám radost z každého malého pokroku – z okamžiku, kdy dítě zvládne něco, co mu předtím nešlo.
Moje metodika
Při práci s dětmi vycházím z jejich aktuálních potřeb, zájmů a nápadů. Snažím se reagovat na dění ve třídě pružně a tvořivě – spíš než pevně daný plán volím cestu pozorování, naslouchání a přizpůsobení aktivit skupině.
Upřednostňuji prožitkové a situační učení, při kterém mají děti možnost samostatně zkoušet, objevovat a hledat vlastní řešení. Důležité pro mě je vytvářet prostředí, kde se cítí bezpečně a kde je v pořádku dělat chyby.
Ráda využívám výtvarné a pohybové činnosti, hry podporující experimentování a rozvoj fantazie. Věřím, že nejhlubší učení přichází z radosti, zvědavosti a opravdového prožitku.
Velkou část naší každodenní práce tvoří nácvik sebeobslužných činností a učení se pravidlům, která dětem pomáhají cítit se jistě a bezpečně. Společně se učíme, kdy běhat, kdy mluvit potichu, jak se oblékat, uklízet po sobě nebo dodržet klid u jídla. Tyto činnosti vnímám jako přirozenou součást učení – děti při nich rozvíjejí samostatnost, zodpovědnost a ohleduplnost.
Proč ke mně
Dokážu vnímat potřeby dětí a reagovat na ně s respektem a porozuměním. Umím vytvořit klidné, bezpečné a hravé prostředí, kde se děti mohou rozvíjet vlastním tempem a směrem.
Mou silnou stránkou je tvořivost. Umím zaujmout děti nápadem, pohybem i příběhem. Baví mě hledat cesty, jak z drobných každodenních momentů vytvářet malé radosti a příležitosti k učení a objevování.
