Anna Jiřincová

MŠ Lentilka - Žerotínovo náměstí

  • Vedoucí aktivity

MŠ Lentilka - Kounicova

  • Vedoucí aktivity
Anna  Jiřincová

O mně

Narodila jsem se v Pardubickém kraji, kde jsem do svých dvanácti let vyrůstala. Dlouho to bylo jediné místo, ke kterému jsem cítila lásku, kde jsem se cítila jako doma. I přes to, že od svých dvanácti let žiju nedaleko Brna. V roce 2024 jsem začala pravidelně dojíždět do Prahy na kurz Montessori pedagogiky a vždy když jsem se vlakem vrátila zpátky do Brna, cítila jsem tu lásku k domovu i tady. A tak se Brno stalo po Vysokém Mýtě mým druhým domovem. 

Ve Vysokém Mýtě jsem absolvovala první stupeň a také nespočet kroužků v krásné ZUŠce, kterou tam máme, a také v SVČ Mikádo. Hrála jsem na flétnu, tvořila ve výtvarném kroužku, chodila tancovat... Druhý stupeň jsem absolvovala v Židlochovicích. Tady jsem také pokračovala v kroužcích v ZUŠce, ale chodila jsem i na kroužky, které se konaly přímo u nás ve škole.

Mým celoživotním snem bylo stát se učitelkou. Když jsem chodila do školky, chtěla jsem být učitelkou ve školce. Když jsem začala chodit do školy, chtěla jsem být učitelkou ve škole. A když jsem chodila do ZUŠky, chtěla jsem učit hru na hudební nástroj. A tak jsem si v deváté třídě podala přihlášky na dvě pedagogické školy. 

Vystudovala jsem předškolní a mimoškolní pedagogiku na I. Německém zemském gymnasiu. Hned od září po maturitě jsem pracovala v jedné brněnské školce. V říjnu jsem se přesunula do MŠ Lentilka, kam mě to táhlo od té doby, co jsem v ní na střední škole absolvovala souvislou praxi. V Lentilce jsem dva roky působila jako učitelka. Pak přišel čas se posunout dál. Momentálně se učím být produkční a při tom vedu výtvarné kroužky v Lentilce, jsem zastupující učitelka a spravuji Lentilce webovky. V mezičase ještě chodím hrát na klavír dětem z dětského folklórního souboru Kanavanka. Práce produkční možná zdánlivě s pedagogikou nesouvisí, ale já si myslím, že opak je pravdou. Učitelka je vedoucí své třídy, musí vnímat spoustu detailů a také potřeby jednotlivých dětí a podle toho plánovat a organizovat. Musí také umět komunikovat s rodiči. Produkční dělá v podstatě totéž, jen téměř výhradně s dospělými lidmi.

Měj úctu k duši dítěte. T. G. Masaryk

Moje metodika

Stále je co objevovat. Myslím si, že v životě pedagoga nikdy nenastane chvíle, kdy by se nebylo kam posouvat. 

K dětem přistupuji individuálně, co nejvíc to jde. Občas si představuji utopický svět, kde by na jednu učitelku bylo maximálně deset dětí, aby každému mohla dát to, co zrovna potřebuje, ale aby se děti stále učily vzájemnému respektu a že někdy musí počkat, protože všechno není hned.

Ve výchově jsem si zvolila respektující přístup, protože na dětech, na mých přátelích i na sobě vidím, co může napáchat autoritativní, nebo naopak liberální výchovný přístup. Děti jsou rovné nám dospělým, jen nemají tolik zkušeností, ze kterých mohou čerpat. A my jsme tu od toho, abychom jim zkušenosti předávali, nebo jinak zprostředkovali.

Zařazuji prvky Montessori pedagogiky. Učím se víc ukazovat než vysvětlovat slovy. 

Zakládám si na spolupráci s rodiči. Už na střední škole nám naše paní učitelka na pedagogiku vštěpovala, že rodič a pedagog jsou rovnocennými partnery. 

Proč ke mně

Vždy se snažím, aby kroužek pro děti nebyl jen a pouze volnočasová činnost, ale aby měl i nějakou přidanou hodnotu. Ve výtvarných kroužcích učím děti vzájemnému respektu a porozumění, že každý obrázek, nebo výrobek je jiný. Učím je nebát se projevovat. Ukazuji způsoby, jak se mohou kreativně projevovat – různé techniky, staré ověřené i nové zajímavé. Učím je praktické dovednosti, jako je šití. Předávám rozhled ve světě, aby děti věděly, že tu knížku, kterou mají doma, musel někdo napsat, ilustrovat a vyrobit a že ony mohou vyrábět i věci, které jsou k užitku, ne jen na výstavu. 

Moje zájmy

Hudba, hra na klavír, tvoření všeho druhu, klasické grafické techniky, keramika a pokojové rostliny.

Moje vzdělání

Neustálé učení a zdokonalování je základ, na kterém stavím. Myslím si, že žádný pedagog by neměl zůstat stát na místě.

Vystudovala jsem předškolní a mimoškolní pedagogiku na I. Německém zemském gymnasiuOsm let jsem hrála na flétnu na základní umělecké škole. Umím hrát na klavír, a to díky hudebnímu vzdělání ze ZUŠ a základům hry na klavír ze SŠ. Hraju i na kytaru, ale to už čistě jako samouk. Prošla jsem nespočet kurzů pro pedagogy, nejzásadnější pro mě byly kurzy Jiřiny Bednářové, která se věnuje pedagogické diagnostice, a roční kurz Montessori pedagogiky v MŠ Vyšehrádek.

Moje aktivity

Tvořivé Lentilky 2
Termín
Čtvrtek
16:00–16:45
Místo
MŠ Lentilka - Žerotínovo náměstí (Oranžová třída)

Věk
3 - 6 let
Kapacita
5 / 10
volná místa / kapacita
Cena
1 000 Kč
za pololetí
Tvořivé Lentilky 1
Termín
Pondělí
16:15–17:00
Místo
MŠ Lentilka - Kounicova 16 (Zelená třída)

Věk
3 - 6 let
Kapacita
3 / 10
volná místa / kapacita
Cena
1 000 Kč
za pololetí
    © 2025 SVČ Lužánky | Identity & webdesign by steezy.studio. | . | Realization by Inuits.
    Verze: 09ceea8
    (Changelog)