Vztahy a klima
Hledání cesty k sobě navzájem, pravidla soužití, zdravé vztahy.
Termín
pondělí, středa, pátek cca 9-12 hod
3 hod
Věk
školní skupiny
1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ
Kapacita
na objednávku
Cena
90 Kč
minimum je 15 žáků nebo 1350 Kč
Vztahy a klima
V tomto rámci nabízíme následující programy:
HREJ FÉR (pro 3. až 7. třídu)
Žáci si na hrách (od jednoduchých po složitější) uvědomí, co znamenají a jakou funkci mají pravidla a jak jejich dodržování a porušování ovlivňuje průběh her. Hledají pravidla jinde - společnost, stát, Evropa, divadlo... Rozehrávají situace s porušením pravidel a hledají optimální možná řešení. Na závěr vytvářejí souhrn důležitých pravidel a zásad pro soužití mezi lidmi.
NESNÁZE DOKTORA CHVOJKY
Netradičně o dospívání a pohlavním životě člověka.
Pan doktor Chvojka je moudrý pán a šikovný doktor. Dostane-li ale za úkol přednést skoro už dospělým žákům něco o pohlavním životě člověka, neví si s tím moc rady. Mohou mu však pomoci ti, pro které má být přednáška určena.
Program je specifikován pro 5. třídu.
OUTSIDER VE SKUPINĚ
Práce s příběhem odlišného jedince - outsidera ve skupině. Žáci se snaží pochopit jeho pozici i chování skupiny k němu. Hledají cestu k vzájemné toleranci a pochopení (prevence šikany). Uvědomí si, jak se chováme k sobě i k ostatním a jaké k tomu máme důvody.
Programy jsou modifikovány pro konkrétní věkovou skupiny a dle dalších požadavků učitele.
BÝT, ČI NEBÝT... V POHODĚ (od 6. třídy ZŠ)
Program je zaměřen na třídní kolektivy - skupiny i na osobnosti - individuality jednotlivých žáků, se zvláštním přihlédnutím k jejich osobním pocitům spokojenosti či nespokojenosti, zažívání úspěchu i zklamání ve škole i v životě.
PERNÝ DEN (od 7. třídy ZŠ)
Program mapuje třídní klima, vztahy mezi žáky, učiteli, rodiči i veřejností. Žáci si uvědomí specifika postavení učitele, žáka i rodičů ve vzdělávacím procesu a důležitost vzájemného respektu. Žáci pracují individuálně i ve skupinách.
O ROZHODOVÁNÍ (od 7. třídy ZŠ)
Skutečný příběh z horolezeckého prostředí nabízí pohled na dramatické osudy dvou přátel Simona a Joea, kteří se rozhodli zdolat vrchol šestitisícovky. Příběh motivuje k zamyšlení nad hodnotami přátelství, nastoluje situaci k rozhodování, ukazuje důsledky našeho jednání na postoje rodiny, přátel a společnosti.
HREJ FÉR (pro 3. až 7. třídu)
Žáci si na hrách (od jednoduchých po složitější) uvědomí, co znamenají a jakou funkci mají pravidla a jak jejich dodržování a porušování ovlivňuje průběh her. Hledají pravidla jinde - společnost, stát, Evropa, divadlo... Rozehrávají situace s porušením pravidel a hledají optimální možná řešení. Na závěr vytvářejí souhrn důležitých pravidel a zásad pro soužití mezi lidmi.
NESNÁZE DOKTORA CHVOJKY
Netradičně o dospívání a pohlavním životě člověka.
Pan doktor Chvojka je moudrý pán a šikovný doktor. Dostane-li ale za úkol přednést skoro už dospělým žákům něco o pohlavním životě člověka, neví si s tím moc rady. Mohou mu však pomoci ti, pro které má být přednáška určena.
Program je specifikován pro 5. třídu.
OUTSIDER VE SKUPINĚ
Práce s příběhem odlišného jedince - outsidera ve skupině. Žáci se snaží pochopit jeho pozici i chování skupiny k němu. Hledají cestu k vzájemné toleranci a pochopení (prevence šikany). Uvědomí si, jak se chováme k sobě i k ostatním a jaké k tomu máme důvody.
Programy jsou modifikovány pro konkrétní věkovou skupiny a dle dalších požadavků učitele.
BÝT, ČI NEBÝT... V POHODĚ (od 6. třídy ZŠ)
Program je zaměřen na třídní kolektivy - skupiny i na osobnosti - individuality jednotlivých žáků, se zvláštním přihlédnutím k jejich osobním pocitům spokojenosti či nespokojenosti, zažívání úspěchu i zklamání ve škole i v životě.
PERNÝ DEN (od 7. třídy ZŠ)
Program mapuje třídní klima, vztahy mezi žáky, učiteli, rodiči i veřejností. Žáci si uvědomí specifika postavení učitele, žáka i rodičů ve vzdělávacím procesu a důležitost vzájemného respektu. Žáci pracují individuálně i ve skupinách.
O ROZHODOVÁNÍ (od 7. třídy ZŠ)
Skutečný příběh z horolezeckého prostředí nabízí pohled na dramatické osudy dvou přátel Simona a Joea, kteří se rozhodli zdolat vrchol šestitisícovky. Příběh motivuje k zamyšlení nad hodnotami přátelství, nastoluje situaci k rozhodování, ukazuje důsledky našeho jednání na postoje rodiny, přátel a společnosti.
Doplňující údaje
Školní rok: 2025/2026
Termín realizace: pondělí, středa, pátek cca 9-12 hod
Místo konání výukového programu: Legato - Kohoutovice
Vyučovací předměty: Dramatická výchova, Prvouka
Školní kategorie: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ
Podobné aktivity
Jarní příběh
Výukové programy
Věk
školní skupiny
3. ročník ZŠ, školní družiny
Kapacita
na objednávku
kontaktní informace naleznete na detailu aktivity
Cena
130 Kč
Vánoce 5× jinak
Výukové programy
Věk
školní skupiny
3. - 6. třída
Kapacita
na objednávku
kontaktní informace naleznete na detailu aktivity
Cena
150 Kč
Minimálně 1800 Kč za skupinu