Programování her pro mobilní telefony (Android/Java) - začátečníci
PC a technika - programování
Termín
Pondělí
17:00–18:30
Místo
Solniční 12, POČÍTAČE
Věk
11 - 33 let
Kapacita
obsazeno
Cena
1 300 Kč
za pololetí
Programování her pro mobilní telefony (Android/Java) - začátečníci
Cílem kroužku je vytváření jednoduchých her pro mobily s OS Android v jazyce Java.
Absolvováním si účastníci osvojí: základy jazyka Java, základy OOP, základy herní smyčky(~game-loop), základy game-designu a tvorbu logiky, grafiky a zvuků pro své hry.
Kroužek je zaměřen na rozvoj logického myšlení a řešení vzniklých problémů s herním vývojem (samostatnost při řešení problémů, volba vhodného způsobu(design-patterns, datové-struktury), využívání logických a matematických postupů a následné praktické ověřování správnosti řešení).
Nedílnou součástí kurzu je “hromada” informací z game developmentu (technologie, postupy, herní mechaniky, knihovny atd). Vedoucí kurzu se zabývá herním vývojem přes 9 let a programováním přes 20 let.
Obsah:
= základy jazyka Java (syntax/datové typy/operace s nimi)
= řízení toku programu (if/for/do-while/metoda/funkce)
= základy OOP (Object Oriented Programming)
= práce v “IDE” (Integrated Development Environment)
= základy knihovny LibGdx (scene/screen/actor/act vs render/draw/image)
= herní smyčka (~game-loop)
= základy herního designu (~aby hra byla zábavná)
= tvorba a rozšiřování 2d herních prototypů, dle výběru: např: formule, invaders, zedník, žáby, tetris, aj. (vychází to cca: 1x hra za 1/2 roku).
= výstupem je kolektivně vytvořená hra spustitelná na mobilu
Předpokladem pro zvládnutí kurzu jsou:
= ovládání počítače na běžné úrovni
= snaha vytvářet počítačové hry (“a neutíkat před řešením problémů”)
DŮLEŽITÉ:
= Přihlášení do kroužku probíhá po konzultaci s vedoucím kroužku (emailem / bude vám sděleno heslo k přihlášení)
== Prosím připojte cca odpovědi na tyto otázky:
===1) Jak moc má účastník zkušeností s počítači? (obecně, 1-2x věty)
===2) Zda už něco programoval/zkoušel? (co konkrétně)
===3) Zda se o programování zajímá(l)? (jaké? jaký jazyk, popř. směr)
= Pro komunikaci používáme discord: https://discord.gg/nPfkyjA
(všichni se zájmem o game-development jsou vítáni; sděluji tam novinky a sdílím materiály)
Děkujeme za pochopení.
V případě dotazů k obsahu kroužku kontaktujte prosím vedoucího kurzu: Jan Šmíd (smid@fv.cz).
Otázky a odpovědi:
#ovládání počítače?)
== základní orientace v OS/Windows, znalost jak se spouští a instalují aplikace, že existuje něco jako .bat a .exe soubor
== (plus/minus) “plynulé psaní” na klávesnici ať se zbytečně nehledá (středník, lomítko, hvězdička)
== cokoliv navíc je PLUS! (např: že existuje: příkazová řádka, OS/Linux aj)
#snaha vytvářet počítačové hry?
= zájem o hraní her a sdílení znalostí
= zájem, jak jsou jednotlivé “herní mechaniky” uvnitř hry vytvořeny a spojeny do sebe
= pokusy o vytvoření libovolné hry (klidně na papír, plusem je něco co funguje)
#neutíkat před řešením problémů?
= když mě něco zajímá a baví, měl bych mít snahu se dozvědět víc a zlepšovat se
= když mám spočítat obvod čtverce a nevím jak, můj 1. krok je google a wikipedia!
(zmiňuji to z důvodu, že na začátku může být velké nadšení, které je následováno zklamáním, že to je komplikované a vyústí to v absenci. právě toto neobsazené místo může být vhodné pro někoho, kdo neutíká před řešením problémů)
Absolvováním si účastníci osvojí: základy jazyka Java, základy OOP, základy herní smyčky(~game-loop), základy game-designu a tvorbu logiky, grafiky a zvuků pro své hry.
Kroužek je zaměřen na rozvoj logického myšlení a řešení vzniklých problémů s herním vývojem (samostatnost při řešení problémů, volba vhodného způsobu(design-patterns, datové-struktury), využívání logických a matematických postupů a následné praktické ověřování správnosti řešení).
Nedílnou součástí kurzu je “hromada” informací z game developmentu (technologie, postupy, herní mechaniky, knihovny atd). Vedoucí kurzu se zabývá herním vývojem přes 9 let a programováním přes 20 let.
Obsah:
= základy jazyka Java (syntax/datové typy/operace s nimi)
= řízení toku programu (if/for/do-while/metoda/funkce)
= základy OOP (Object Oriented Programming)
= práce v “IDE” (Integrated Development Environment)
= základy knihovny LibGdx (scene/screen/actor/act vs render/draw/image)
= herní smyčka (~game-loop)
= základy herního designu (~aby hra byla zábavná)
= tvorba a rozšiřování 2d herních prototypů, dle výběru: např: formule, invaders, zedník, žáby, tetris, aj. (vychází to cca: 1x hra za 1/2 roku).
= výstupem je kolektivně vytvořená hra spustitelná na mobilu
Předpokladem pro zvládnutí kurzu jsou:
= ovládání počítače na běžné úrovni
= snaha vytvářet počítačové hry (“a neutíkat před řešením problémů”)
DŮLEŽITÉ:
= Přihlášení do kroužku probíhá po konzultaci s vedoucím kroužku (emailem / bude vám sděleno heslo k přihlášení)
== Prosím připojte cca odpovědi na tyto otázky:
===1) Jak moc má účastník zkušeností s počítači? (obecně, 1-2x věty)
===2) Zda už něco programoval/zkoušel? (co konkrétně)
===3) Zda se o programování zajímá(l)? (jaké? jaký jazyk, popř. směr)
= Pro komunikaci používáme discord: https://discord.gg/nPfkyjA
(všichni se zájmem o game-development jsou vítáni; sděluji tam novinky a sdílím materiály)
Děkujeme za pochopení.
V případě dotazů k obsahu kroužku kontaktujte prosím vedoucího kurzu: Jan Šmíd (smid@fv.cz).
Otázky a odpovědi:
#ovládání počítače?)
== základní orientace v OS/Windows, znalost jak se spouští a instalují aplikace, že existuje něco jako .bat a .exe soubor
== (plus/minus) “plynulé psaní” na klávesnici ať se zbytečně nehledá (středník, lomítko, hvězdička)
== cokoliv navíc je PLUS! (např: že existuje: příkazová řádka, OS/Linux aj)
#snaha vytvářet počítačové hry?
= zájem o hraní her a sdílení znalostí
= zájem, jak jsou jednotlivé “herní mechaniky” uvnitř hry vytvořeny a spojeny do sebe
= pokusy o vytvoření libovolné hry (klidně na papír, plusem je něco co funguje)
#neutíkat před řešením problémů?
= když mě něco zajímá a baví, měl bych mít snahu se dozvědět víc a zlepšovat se
= když mám spočítat obvod čtverce a nevím jak, můj 1. krok je google a wikipedia!
(zmiňuji to z důvodu, že na začátku může být velké nadšení, které je následováno zklamáním, že to je komplikované a vyústí to v absenci. právě toto neobsazené místo může být vhodné pro někoho, kdo neutíká před řešením problémů)
Doplňující údaje
Školní rok: 2023/2024
Zařazení kroužku: programování
Podobné aktivity
Čtvrtek
17:10–18:10
17:10–18:10
Python pro začátečníky
Přijímáme náhradníky
Kroužky
Čtvrtek
16:00–17:30
16:00–17:30
Základy programovacího jazyka Java
Volná místa
Kroužky
Pondělí
16:00–17:30
16:00–17:30
GameMaker - programování pro začátečníky
Přijímáme náhradníky
Kroužky