Cirkus ve škole

Kurzy a vzdělávání | Kurz cirkusové pedagogiky

Cirkus ve škole
Termín
2.–3. 11. 2024
Začátek: 9:00 Konec: 16:00
Místo

Místnost
Legato - manéž
Věk
od 18 let
Kapacita
18 / 20
volná místa / kapacita
Cena
2 500 Kč
odborné vedení, využití vybavení CLG, metodické materiály, drobné občerstvení, kávička
Cirkus ve škole
Cílem našeho kurzu je představit možnosti využití cirkusové pedagogiky v rámci formálního i neformálního vzdělávání.

Věříme, že cirkusová pedagogika je díky svému nekompetitivnímu charakteru skvělým prostředkem, jak nabídnout pohybové aktivity každému (bez ohledu na věk, fyzickou zdatnost, mentální dispozice,...). V cirkuse se nesoutěží, ale nabízí bezpečné prostředí, ve kterém se může každý realizovat tak, jak mu vyhovuje. V cirkuse si každý najde své místo, každý se může zapojit a zažít pocit úspěchu.

Z naší dlouholeté praxe víme, že kromě motivace k pohybu, s sebou cirkus nese také další benefity - rozvíjí spolupráci a důvěru ve skupině, pozitivně působí na klima ve třídě, je účinným nástrojem k posílení sebevědomí,...

Cirkusové disciplíny se tak mohou stát skvělým doplňkem hodin tělesné výchovy či dalších aktivit napříč vzděláváním.

Náplň kurzu:
PROČ CIRKUS FUNGUJE? seznámení s myšlenkami a dopady cirkusové pedagogiky
HRA a její využití v naplnění různých cílů. bloky různých typů (cirkusových) her - budeme si hrát!
METODOLOGIE CIRKUSOVÝCH DISCIPLÍN základy cirkusových technik (s důrazem na disciplíny, k jejichž realizaci nejsou potřeba drahé speciální “rekvizity”), bezpečnost a dopomoc, stavební prvky cirkusové lekce

- ŽIVÉ PYRAMIDY (základy partnerské akrobacie, stavby živých pyramid, pyramidy na žebřících)
- ŽONGLOVÁNÍ (základy žonglování s šátky, míčky, diaboly, flowersticky, točení s talířem, koordinační hry, adaptive juggling toys - Quat Props)
- BALANČNÍ TECHNIKY (balanční cvičení, základní cvičení balancování na válci, rola-bola desce, kouli, chůze po laně/slackline, jednokolky)
- ŠVIHADLA (základní metodika skákání přes dlouhá švihadla)
- ZÁVĚSNÁ AKROBACIE (jednoduché prvky na visuté hrazdě, příp. úvod do cvičení na šálách)

Účastníci se seznámí také s metodickými webovými stránkami LeGrando EDU a on-line databází her Games4Cirk, ze kterých budou moci čerpat v následné praxi.

V případě zájmu nabízíme pomoc s aplikací nabitých dovedností přímo ve vyučovacích hodinách (1 hodina s naší účastí). Případně další spolupráce domluvou:)

Cirkus VŠEM!

Lektoři: Marek Jovanovski, Aneta Tesařová, Hana Smejkalová

----------------------------------------------------------

Časová dotace: 16 hodin, kurz je dvoudenní (sobota 9:00 - 18:00 a neděle 9:00 - 16:00)
Stravování: vlastní (na místě k dispozici čaje, kávičky, drobné občerstvení)
Pro přespolní možnost přenocování na pracovišti Legato (sídlo CLG) - po předchozí domluvě.
Kurz je možné hradit ze šablon.

Pokud by se kurz nenaplnil nebo se nekonal ze zásahu vyšší moci, nabídneme Vám nový termín nebo kurzovné vrátíme v plné výši.

Pokud by se kurzu nemohla zúčastnit nahlášená osoba, může se zúčastnit náhradník.

www.legrando.cz

------------------------------------------------------------
A jak vidí cirkusovou pedagogiku samotní pedagogové?

„Cirkusová pedagogika je živá, veselá pedagogika, která naprosto odpovídá dítěti. Vychází z
dítěte a dítě vychází od ní. Pomáhá dítěti najít svůj střed, najít svoje tělo. To je to nejdůležitější, cítit se svém těle dobře. A navíc tam je obrovský sociální projev. To znamená spolupracovat a spolupracovat právě na něčem v tu chvíli, co je jako baví. A na druhou stranu je tam velký apel na koncentraci i na vůli, ale takovým přirozeným způsobem, že to není dril, ale je to prostě hravý nárok.“
třídní a odborná učitelka, Waldorfská škola, Brno

„...myslím si, že je fakt velká krize vůle u mladých děcek a to je něco, co cirkus kultivuje neuvěřitelným způsobem a při tom velmi jemně dává příležitost jako pojď a jestli chceš být lepší, tak na tom pracuj a máš neustále příležitosti kam to posouvat. Ale nikdo ti to neklade, jako že tohle musíš a tohle musíš, že to prostě není žádná vrcholová gymnastika. Je to založené na radosti a na tom, kam až ty jsi ochotný to posunout. A to mě přijde přátelský i k fyzickým možnostem dětí…“
třídní učitelka, Waldorfská škola, Brno

„Je to hodně o spolupráci a děti tam zažijí to, co by v běžných podmínkách tělocviku nikdy nezažily. A myslím si, že jim to i hodně zvýší sebevědomí, že něco dokázali, co před tím vlastně ani nevěděly, že třeba dokážou, umí a tak. Takže za mě to má hodně velká pozitiva. Je to taky o tom, že vlastně v tady těch situacích zase poznají další kamarády, se kterými třeba v té třídě úplně... by si k nim tu cestu možná nenašli, takže tu třídu podle mě tady ta aktivita i stmeluje.“
třídní učitelka, ZŠ s Montessori vzdělávacím programem, Brno

„V cirkuse mají širokou škálu možností, takže vždycky se tam každý v něčem najde.“
učitelka 1.st ZŠ, Brno



  • galerie

Podobné aktivity

2. 5.
8:30–16:30

Rozvoj hrubé motoriky u dítěte předškolního a mladšího školního věku

Volná místa
Kurzy a vzdělávání
6.–7. 5.

Webinář 24 - EDASTIM – Edukace a stimulace jako podpora školní připravenosti

Obsazeno
Kurzy a vzdělávání
10.–12. 5.

Kurz nízkých lanových aktivit

Přijímáme náhradníky
Kurzy a vzdělávání
Zpět na aktivity
    © 2024 SVČ Lužánky | Identity & webdesign by steezy.studio. | Realization by Inuits.
    Verze: 4e6a5f7
    (Changelog)