Registrace

Registrací souhlasím s obchodními podmínkami SVČ Lužánky.

Děkujeme!

Na Vaši adresu jmenouzivatele@poskytovatel.cz byl zaslán potvrzovací email.

Otevřete potvrzovací e-mail a dokončete registraci.

Nevíte si rady?
Zde najdete nápovědu.

Vítejte!

Vaše registrace byla úspěšně dokončena. Výborně! Teď byste si měli zkontrolovat nastavení soukromí a doplnit údaje do profilu. Ok

Nové heslo

Hotovo!

Změna hesla byla úspěšně dokončena
Napište nám
Máte dotaz nebo připomínku?
Využijte náš kontaktní formulář nebo pište na email dotazy@luzanky.cz.
V nutných případech nás můžete kontaktovat na tel. 734 152 858.

(S dotazy ohledně konkrétní aktivity doporučujeme obrátit se přímo na vedoucího či administrativní kontakt - kontaktní údaje najdete na stránce aktivity.)
*
povinné
*
povinné
*
povinné
Zpět

Kurzy a vzdělávání

Další info
Kurzy a vzdělávání

V Lužánkách nabízíme pestrou nabídku vzdělávání pedagogů, kterou lze využít i v rámci projektu Šablony II.
Kompletní seznam kurzů najdete na sablony.luzanky.cz.
V rámci projektu je také možné se zapojit i v jiných oblastech (vzájemná spolupráce pedagogů, tandemové vzdělávání,...).
Těšíme se na spolupráci!

Diagnostika a rozvoj schopností dítěte předškolního věku (Praha-listopad)

Lektor: Mgr. Jiřina Bednářová

věk 18+
místoMarianeum hotel a školicí středisko, Máchova 7, 120 00 Praha 2
termín
19.11.2020 8:30 - 16:00
20.11.2020 8:30 - 16:00
(více..)
cena 2 950 Kč
(Pokud potřebujete vystavit fakturu, neplaťte uvedenou částku, ale zašlete fakturační údaje na adresu klokanuvkufr@luzanky.cz.)
cena zahrnuje Tištěné materiály ke kurzu a drobné občerstvení
volná místa 19 (z 20)
číslo akreditace
Tento kurz je akreditován MŠMT
MSMT- 21385/2020-3-544
Akreditovaný
Kurz je akreditován MŠMT.

Rozsah kurzu: 16 vyučovacích hodin (2 x 8), seminář s názornými ukázkami, forma prezenční
Ve dnech: čtvrtek a pátek, vždy od 9 do 16 hodin, prezence od 8.30.
Místo konání: Marianeum hotel a školicí středisko, Máchova 7, 120 00 Praha 2
Každý den je přestávka na oběd. Na místě bude zajištěno drobné občerstvení. Oběd si zajistí každý sám.

Storno poplatek činí při odhlášení 4 až 10 dnů před zahájením kurzu 40% z ceny kurzu, při odhlášení 3 a méně dnů před zahájením kurzu 80% z ceny kurzu.

Cílová skupina: Kurz je určen pro pedagogy (pedagogové mateřských škol, nižších ročníků I. stupně ZŠ, speciální pedagogové, ostatní pedagogičtí pracovníci).

Kurz je zaměřen na diagnosticko-intervenční proces; na sledování a vyhodnocování vývojových fází jednotlivých oblastí a následnou stimulaci a intervenci, která respektuje možnosti dítěte.

Obsah kurzu poskytne pedagogům základní východiska pro posouzení aktuálních schopností a dovedností dítěte ve všech potřebných oblastech, následně přináší konkrétní náměty v různých stupních obtížnosti pro rozvoj jednotlivých oblastí u dítěte ve věku od 3 do 7 let.

Kurz je možné absolvovat v rámci "Šablon pro MŠ II.", 2.I/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP:
a) čtenářská pregramotnost
b) matematická pregramotnost
d) osobnostně sociální rozvoj
g) polytechnické vzdělávání

Kurz prohlubuje dovednosti pedagogů v oblasti poznávání vývojové úrovně předškolního dítěte a následně ve stanovení potřebné míry obtížnosti podnětů tak, aby vzdělávání dítěte bylo důsledně vázáno k jeho individuálním potřebám a možnostem. Aby každému dítěti byla poskytnuta pomoc a podpora v míře, kterou individuálně potřebuje, a v kvalitě, kterou je schopno přijmout. V kurzu získané dovednosti přispívají k zajištění pedagogických aktivit v rozsahu potřeb jednotlivých dětí.

Zároveň přináší náměty podnětů pro jednotlivé oblasti vývoje, důraz je kladen rozvoj vnímání a myšlení, na stimulaci a intervenci v oblasti matematické a čtenářské pregramotnosti a polytechnického vzdělávání.

Chceme-li se podílet na uspokojování potřeb dítěte a aktivně zasahovat do jeho rozvoje, je nezbytné se v těchto potřebách a možnostech nejprve orientovat a pracovat v systému, který umožní:
• dítě poznat, vycházet z toho, jaké dítě je, co již umí a zná
• stanovit si výchozí a následný bod společné cesty, míru a přiměřenost podnětů; u dětí se speciálně vzdělávacími potřebami důraz na „zvládá s dopomocí“: v případě potřeby vyšší míra zprostředkování od dospělého
• průběžně vyhodnocovat přijímání podnětů, proces učení
• vyhodnocovat posuny dílčí, závěrečné

Diagnostika zde není cílem, je prostředkem k poznání dítěte, úrovně vývoje jednotlivých schopností, dovedností a vědomostí. V pedagogické praxi se musí stát východiskem a součástí stimulace, intervence.

Během 2 dnů probereme následující bloky:
Blok č. 1: AKTUÁLNÍ MOŽNOSTI PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Blok č. 2: VÝVOJ PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE
Blok č. 3: MOTORIKA: jemná motorika, grafomotorika
Blok č. 4: ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ
Blok č. 5: PROSTOROVÁ ORIENTACE
Blok č. 6: ORIENTACE V ČASE
Blok č. 7: ZÁKLADNÍ MATEMATICKÉ PŘEDSTAVY
Blok č. 8: ŘEČ
Blok č. 9: FONOLOGICKÉ UVĚDOMOVÁNÍ
Blok č. 10: SOCIÁLNÍ SCHOPNOSTI A DOVEDNOSTI, SEBEOBSLUHA, HRA

Výchozími materiály jsou diagnosticko-intervenční nástroje:
• Diagnostika dítěte předškolního věku (BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Edika, 2015.)
• Klokanův kufr (Klokanův kufr, komplexní metodika pro práci s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. Brno: Lužánky – SVČ Brno, PPP Brno, 2013.)
• Klokanovy kapsy (BEDNÁŘOVÁ, J. Klokanovy kapsy. Lužánky – SVČ Brno, PPP Brno, 2014.)

Účastníci budou seznámeni s principy těchto materiálů, jejich vzájemným vztahem. Není však nutností všechny uvedené materiály vlastnit. Účastníkům budou poskytnuty v rámci kurzu vývojové škály všech sledovaných oblastí a náměty pro jejich vhodnou stimulaci.

Vzdělávací cíl: Cílem programu je blíže seznámit pedagogy s jednotlivými fázemi vývoje předškolního dítěte, s diagnostikou dílčích funkcí, jako východiskem pro stimulaci, podněcování rozvoje tak, aby vzdělávání vycházelo z individuálních potřeb dítěte, ze znalosti aktuálního stavu jeho vývoje, jeho možností, konkrétní životní a sociální situace. Předkládaná diagnostika chápe posouzení vývojové úrovně dítěte v jednotlivých oblastech jako výchozí podklad pro míru obtížnosti zadávaných podnětů.