Registrace

Účty z předchozí verze webu jsou stále platné

Registrací souhlasím s obchodními podmínkami SVČ Lužánky a se zpracováním osobních údajů podle § 28 odst. 5 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, a podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.

Děkujeme!

Na Vaši adresu jmenouzivatele@poskytovatel.cz byl zaslán potvrzovací email.

Otevřete potvrzovací e-mail a dokončete registraci.

Nevíte si rady?
Zde najdete nápovědu.

Vítejte!

Vaše registrace byla úspěšně dokončena. Abyste mohli přihlašovat sebe či děti na aktivity, vyplňte prosím do svého profilu jméno, příjmení a telefonní číslo. Co dále? Vyplnit osobní profil Přidat dítě Zobrazit nápovědu

Nové heslo

Hotovo!

Změna hesla byla úspěšně dokončena
Zpět na seznam

Výukové programy

Další info
Výukové programy

Aktuálně jsme pro vás připravili:
Tematický týden Rande s historií 19.-23. února 2018.

Ještě jste u nás nebyli?
Přečtěte si, proč si vybrat výukový program v SVČ Lužánky.

Kyberšikana - Legato

věk 2. stupeň ZŠ
SŠ a gymnázia
místo Legato - Kohoutovice
termín
    během celého školního roku
cena 50 Kč
délka programu 2,5 hod.
oblast a téma Primární prevence a zdraví
Osobnostní a sociální výchova
vyučovací předměty Občanská nauka, ZSV
Mediální výchova

Program začíná diskuzí o komunikaci přes internet (s důrazem na sociální sítě) a jejích negativních a kladných stranách. Studenti popisují svoje zkušenosti.
Během programu se studenti rozdělí až do 10 skupin, ve kterých analyzují příběhy (každý příběh prezentuje 1 druh kyberšikany, od provokování po pronásledování). Analýza obsahuje čtení příběhu a rozhodování mezi 10 definicemi druhů kyberšikany. Studenti ve skupinách prezentují zbytku třídy svůj příběh. Následuje diskuze o tom, jestli skupina zvolila pro svůj příběh správný název kyberšikany, studenti komentují vlastní zkušeností, hledají podobné příklady atd.
Po diskuzi se studenti koncentrují na přípravu scénky/živého obrazu, který by měl prezentovat ideální řešení příběhu násilí, který studenti analyzovali. Po každé scénce/živém obrazu/ následuje diskuze, kde zbytek třídy a lektor komentují, jestli skupina zvolila ten správný druh řešení. Lektor upozorňuje na právní aspekty situace, normy a pravidla používání soc. sítí.
Přestávka
Studenti se seznámí s tím, co je to kyberhygiena a jak na prevenci kyberšikany. Studenti se rozdělí do menších skupin a analyzují, jak bezpečně používat internet, a tím řešit i prevenci kyberšikany. Každá skupina dostane jeden konkrétní problém, který musí vyřešit (ochrana soukromí doménových jmen, soubory cookies, používání silných hesel, šifrování dat, atd.) Studenti potom mají za úkol naučit zbytek třídy, jak vyřešit ten stejný problém.
Program končí reflexi. Každý student dostane papír s obrázkem smartphonu, na kterém ve formě příspěvku na Facebook/Instagram má napsat/nakreslit, co se na programu naučil, nebo co se mu líbilo/nelíbilo. Každý student prezentuje svůj příspěvek zbytku třídy.

Cíle programu

- seznámit se s kyberšikanou - seznámit se s druhy kyberšikany - seznámit se s kyberhygienou - seznámit se s druhy prevence kyberšikany

  • Kontakt

    mirek.lavka@luzanky.cz