Registrace

Registrací souhlasím s obchodními podmínkami SVČ Lužánky.

Děkujeme!

Na Vaši adresu jmenouzivatele@poskytovatel.cz byl zaslán potvrzovací email.

Otevřete potvrzovací e-mail a dokončete registraci.

Nevíte si rady?
Zde najdete nápovědu.

Vítejte!

Vaše registrace byla úspěšně dokončena. Výborně! Teď byste si měli zkontrolovat nastavení soukromí a doplnit údaje do profilu. Ok

Nové heslo

Hotovo!

Změna hesla byla úspěšně dokončena
Napište nám
Máte dotaz nebo připomínku?
Využijte náš kontaktní formulář nebo pište na email dotazy@luzanky.cz.
V nutných případech nás můžete kontaktovat na tel. 734 152 858.

(S dotazy ohledně konkrétní aktivity doporučujeme obrátit se přímo na vedoucího či administrativní kontakt - kontaktní údaje najdete na stránce aktivity.)
*
povinné
*
povinné
*
povinné
Zpět

Kroužky 2020/2021

Další info
Kroužky

Přihlašování do kroužků na školní rok 2020/2021 začíná 1. června 2020 od 8.00. Novinky a instrukce najdete zde.

Programování her pro mobilní telefony (Android/Java)

věk 10-60 let
místoSolniční 240
termín PO 17:00 - 18:30
zahájení 5. 10. 2020
kategoriePC a technika
- programování
cena 1 200 Kč (pololetí)
volná místa 3 (z 10)

Cílem kroužku je vytváření jednoduchých her pro mobily s OS Android v jazyce Java.

Absolvováním si účastníci osvojí: základy jazyka Java, událostmi řízené programování, objektově orientované programování, základy herní smyčky(~game-loop), základy game-designu a tvorbu logiky, grafiky a zvuků pro své hry.

Kroužek je zaměřen na rozvoj logického myšlení a řešení vzniklých problémů s herním vývojem (samostatnost při řešení problémů, volba vhodného způsobu(design-patterns, datové-struktury), využívání logických a matematických postupů a následné praktické ověřování správnosti řešení).

Nedílnou součástí kurzu je “hromada” informací z game developmentu (technologie, postupy, herní mechaniky, knihovny atd). Vedoucí kurzu se zabývá herním vývojem přes 7 let a programováním přes 20 let.

Obsah:
= základy jazyka Java (syntax/datové typy/operace s nimi)
= řízení toku programu (if/for/do-while/metoda/funkce)
= základy OOP (Object Oriented Programming)
= práce ve vývojovém prostředí “IDE” (Integrated Development Environment)
= základy knihovny LibGdx (scene/screen/actor/act vs render/table-layout/user-input)
= herní smyčka (~game-loop)
= základy herního designu (~game design; aby hra byla zábavná)
= tvorba a rozšiřování 2d herních prototypů, dle výběru: např: formule, invaders, zedník, žáby, tetris, šachy/dáma, pacman, oběšenec, bombardér aj. (vychází to cca: 1x hra za 1/2 roku).
= výstupem je kolektivně vytvořená hra spustitelná na mobilu

Předpokladem pro zvládnutí kurzu jsou:
= ovládání počítače na běžné úrovni
= snaha vytvářet počítačové hry (“a neutíkat před řešením problémů”)

DŮLEŽITÉ:
= Přihlášení do kroužku probíhá po konzultaci s vedoucím kroužku (emailem / bude vám sděleno heslo k přihlášení)
== Prosím připojte cca odpovědi na tyto otázky:
===1) Jak moc má účastník zkušeností s počítačema? (obecně, 1-2x věty max)
===2) Zda už něco programoval/zkoušel? (co konkrétně)
===3) Zda se o programování zajímá(l)? (jaké? jaký jazyk, popř. směr)

= Pro komunikaci používáme discord: https://discord.gg/nPfkyjA
(všichni se zájmem o game-development jsou vítáni)
= Základy jazyka Java (vodítko/učebnice):
programovaci-ucebnice.g6.cz/ucebnice/UcebniceJazykaJava/1_Uvod.xhtml

Děkujeme za pochopení.
V případě dotazů k obsahu kroužku kontaktujte prosím vedoucího kurzu: Jan Šmíd ().

Otázky a odpovědi:
#ovládání počítače?)
== základní orientace v OS/Windows, znalost jak se spouští a instalují aplikace, že existuje něco jako .bat a .exe soubor
== (plus/minus) “plynulé psaní” na klávesnici ať se zbytečně nehledá (středník, lomítko, hvězdička)
== cokoliv navíc je PLUS! (např: že existuje: příkazová řádka, OS/Linux aj)

#snaha vytvářet počítačové hry?
= zájem o hraní her a sdílení znalostí
= zájem, jak jsou jednotlivé “herní mechaniky” uvnitř hry vytvořeny a spojeny do sebe
= pokusy o vytvoření libovolné hry (klidně na papír, plusem je něco co funguje)

#neutíkat před řešením problémů?
= když mě něco zajímá a baví, měl bych mít snahu se dozvědět víc a zlepšovat se
= když mám spočítat obvod čtverce a nevím jak, můj 1. krok je google a wikipedia!
(zmiňuji to z důvodu, že na začátku může být velké nadšení, které je následováno zklamáním, že to je komplikované a vyústí to v absenci. právě toto neobsazené místo může být vhodné pro někoho, kdo neutíká před řešením problémů)


Kontakty